Aleksander Bąk, projektant, twórca grafiki użytkowej, projektowanie herbów, projekt godła Polski, projekt znaku graficznego, heraldyka samorządowa, logo, logotyp, tożsamość wizualna



Witam, 

nazywam się Aleksander Bąk — jestem twórcą grafiki użytkowej. Służę kompetencjami w zakresie komunikacji wizualnej — koncepcją, kreacją oraz konsultacjami. Projekty realizuję okazjonalnie w ramach twórczości autorskiej.

Specjalizuję się w kreacji znaków graficznych — firmowych, marek towarowych i logo promocyjnych. W  ramach opracowań heraldyczno-weksylologicznych przygotowuję projekty symboli tożsamościowych jednostek samorządu terytorialnego — herby, flagi i insygnia.


Wieloletnie doświadczenie projektowe gwarantuje, że opracowania wykonywane osobiście są nie tylko zgodnie z zasadami heraldyki i weksylologii, ale przede wszystkim zgodnie ze sztuką profesjonalnego projektowania graficznego.

Kreacją zajmuję się zawodowo od 1990 roku jako projektant niezależny, a także zatrudniony w agencjach reklamowych. Tworzyłem i nadzorowałem
 zespołowe projekty z zakresu brandingu, reklamy wizerunkowej, marketingu bezpośredniego oraz marketingu terytorialnego.

Jestem „ojcem” góralskiego wizerunku marki piwa Tatra oraz opakowań znanych marek polskich — m.in. Leżajsk, EB, Specjal. Jestem twórcą prawie 100 wdrożonych znaków graficznych, w tym symboli jednostek samorządu terytorialnego ustanowionych aktami prawnymi.

Od 2011 roku prowadzę w internecie autorski projekt
JakiZnakTwój.pl
popularyzujący wiedzę na temat polskich symboli narodowych. Opracowałem standaryzację wzoru godła państwowego w ramach Repozytorium herbu Rzeczypospolitej Polskiej „Orzeł Biały”.

Jestem autorem 
restylizacji wizerunku orła ustalonego dla godła państwowego oraz katalogu symboli, przygotowanych na potrzeby załączników graficznych do projektu ustawy o symbolach państwowych Rzeczypospolitej Polskiej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Projektuję, bo lubię.





OFERTA




Koncepcja — czyli: najważniejszy jest pomysł

Opracowanie konceptów kreatywnych dla różnych obszarów komunikacji marketingowej: 
  • marketing idei
  • marketing terytorialny
  • marketing marki
  • marketing sprzedaży.

Kreacja — czyli: pomysł staje się obrazem

Projektowanie graficzne w zakresie tworzenia tożsamości wizualnej marki oraz promocyjnej komunikacji wizualnej:
  • znaki graficzne (projektowanie logo, znaki towarowe, godła, winiety, emblematy)
  • heraldyka samorządowa (projektowanie herbów, flag, pieczęci, insygniów, sztandarów, opracowanie nowych symboli oraz graficzna restylizacja heraldyczna negatywnie opiniowanych)
  • elementy systemu tożsamości wizualnej (księga znaku, księga aplikacji)
  • opakowania
  • plakaty
  • akcydensy wydawnicze
  • okładki książek.

Konsultacja — czyli: warto skorzystać z doświadczenia

Doradztwo w zakresie komunikacji wizualnej:
  • tożsamość wizualna
  • heraldyka samorządowa
  • reklama wizerunkowa
  • marketing bezpośredni.